ATUREM LA SUBHASTA

Amb les seves institucions plenament recuperades, aquesta República suspesa avui ha tornat a negar drets bàsics. Malgrat els múltiples esforços de la plataforma “Aturem la Subhasta” el Departament de Vicepresidència i d’Economia i Hisenda de la Generalitat ha tirat endavant la subhasta d’immobles procedents d’herències intestades. L’excusa: recaptar un mínim de 4,9 milions destinats a entitats socials i culturals1. Això no obstant, el decret 145/2017, de 26 de setembre, que regula les herències sense testament disposa, entre d’altres, que es puguin destinar, directament, a proveir necessitats relacionades amb l’habitatge2.

L’1 d’octubre del 2017 no vaig sortir a defensar cap república al servei dels especuladors immobiliaris, dels fons voltor, dels lobbys capitalistes... L’1 d’octubre del 2017 vaig sortir a defensar una república al servei de les persones. Això no obstant, l’actual govern no n’és conscient. El passat 14 de juny, després de set mesos de lloguer impagat i dues notificacions de desallotjament, en Jordi de Cornellà va suïcidar-se. La Generalitat disposava de 47 immobles procedents d’herències intestades. Amb la llei a la mà podria haver-li donat una solució. Si bona part d’aquests 47 immobles havien estat residència habitual de les persones causants és perquè satisfeien les condicions d’habitabilitat necessàries. De fet, “Aturem la Subhasta” ha ocupat algunes d’aquestes finques i porta dies vivint-hi sense problemes. La Generalitat es va desentendre d’en Jordi. Esgrimeix problemes d’habitabilitat. Menteix. Prefereix entendre’s amb els especuladors immobiliaris i els fons voltor.

Avui, com aquell 1 d’octubre, he decidit tornar a lluitar pels drets de les persones. Els nostres. M’he acostat a la subhasta per a sumar-me a la protesta. Calia aturar-la. Ho mereixem. En Jordi, ja no podrà. No hi havia ni Policía Nacional ni Guardia Civil. No hi havia Gobierno de España. No hi havia ni Mariano Rajoy ni Pablo Llarena. No hi havia monarca espanyol. No hi havia article 155. No hi havia delegat Millo. Res. Llevat de les porres, és clar. Aquestes sempre hi són. No eren les dels piolines, no. Tampoc no eren les de la nostra policia. Bàsicament, perquè de nostra n’ha tingut ben poc. Eren les porres de l’actual Govern de la Generalitat. Venien a vetllar per la convivència. Els agrada molt conviure amb els especuladors immobiliaris, els fons voltor i els lobbys capitalistes. Amb en Jordi, no tant. Si no, per quin motiu els especuladors demanaven auxili als Mossos i els Mossos els l’oferien? Per quin motiu, en el meu cas, en el cas d’”Aturem la Subhasta”, han sortit a mentir-me, contenir-me, empènyer-me i d’altres coses pitjors que he vist practicar a les meves companyes pel fet d’exercir el dret a manifestació? Senyors Quim Torra i Pere Aragonés, aquest és el missatge que van entendre desprendre’s de l’1 d’octubre? Potser haurem de tornar a sortir al carrer. Quan hi som totes els ho sabem explicar millor. Això sí, amb dues-centes persones el missatge no és el mateix que amb dos milions. Ens hi posem, d’una vegada?

1http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJava/notapremsavw/305972/ca/generalitat-treu- subhasta-47-immobles-procedents-dherencies-intestades.do

2http://portaljuridic.gencat.cat/ca/pjur_ocults/pjur_resultats_fitxa?action=fitxa&documentId= 797791