Relats

Dilluns al vespre un grupuscle feixista va atemorir, amb amenaces, la comunitat educativa de l’IB Joan Boscà. La Direcció del centre va decidir suspendre la jornada de portes obertes que tenien prevista de fer davant aquestes amenaces.

Alumnes i exalumnes van donar suport al claustre davant la passivitat de la policia, malgrat l’actitud agressiva de la dotzena de feixistes que es van ajuntar a la porta de l’institut i que tothom sabem d’on venen, a que es dediquen i qui els comanda.

L’origen de les amenaces està relacionada  amb la actitud a l’aula d’un professor d’història del centre. Una actitud que els alumnes titllen d’autoritària i masclista i que ha estat denunciada des de fa temps.

Aquest professor és president d’una anomenada associación de profesores por el bilingüismo, un altre grupuscle que diu actuar des de 1994 contra la immersió lingüística i que ha trobat, 24 anys després, el recolzament polític dels partits afectes al règim del 155 que els permet uns minuts de gloria als mitjans de comunicació.

Volem denunciar el mal que això està fent a un institut públic en el moment de la matriculació per al curs vinent i a la convivència en un centre educatiu del nostre barri i exigim que aquesta persona sigui apartada del centre degut al seu perfil conflictiu.

La premsa afecta al règim del 155 ha presentat aquesta agressió com el resultat de l’enfrontament civil que, afirmen, es produeix a Catalunya com a conseqüència del l’1 d’octubre i del procés republicà i no com un atac feixista contra la comunitat educativa del IB Joan Boscà.

Davant la reiteració d’atacs feixistes que s’estan produint en les darreres setmanes en altres indrets de la ciutat i del país,  des de CUP Les Corts donem tot el suport als professors, a l’AMPA i als alumnes de l’IB Joan Boscà, i denunciem l’actitud sectària del professor i l’acció dels grups feixistes que li donen suport.